روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۸۸ ثبت شده است

ماه رمضان

ماه رمضان یه حس و حال زیبایی داره ، امیدوارم تو این ماه تمام گناهان ما بخشیده بشه و یه زندگی همراه با یاد خدا در تمام لحظه‌هامون داشته باشیم . به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان ، چند تا فایل مرتبط برای دانلود گذاشتم امیدوارم بدردتون بخوره :

قرآن با ترجمه انگلیسی                                          دعای ربنا با صدای دلنشین استاد شجریان

قرآن ترجمه فولادوند                                              دعای سحر با صدای دلنشین مرحوم صالحی

نهج البلاغه                                                         اذان با صدای دلنشین استاد موذن زاده اردبیلی

مفاتیح الجنان                                                       اذان با صدای دلنشین ابوزید

تواشیح اسماء الحسنی                                           اذان مدینه

نرم افزار جالب پخش اذان                                       اذان زیبای مکه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۸۸ ، ۱۳:۰۰
علی سلیمانی
 

پورتال جامع سازمان و فاضلاب روستایی در مورد طرح فاضلاب روستا چنین نوشت:
 بهره برداری از پروﮊه فاضلاب روستای سلیمانی شهرستان تخت جلگه درنیمه اول سال جاری
 

اخبار عمومی

روابط عمومی
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان تخت جلگه گفت : پروﮊه فاضلاب روستای سلیمانی تخت جلگه در نیمه اول سال جاری در صورت تأمین اعتبار لازم به بهره برداری میرسد. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ، محمد دانشگر با بیان اینکه تا کنون برای این پروژه مبلغ14 میلیارد ریال ازاعتبارات تخصیصی سال گذشته هزینه شده افزود : درسالجاری درصورتی که اعتبارپیش بینی شده تخصیص یابد ، با بهره برداری از این پروژه ، روستای417 خانواری سلیمانی تحت پوشش فاضلاب روستایی قرار می گیرد.
لازم به ذکر است که پس از این مراسم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی به اتفاق فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران محلی از نزدیک در جریان عملیات اجرایی پروژه فاضلاب روستای سلیمانی تخت جلگه قرار گرفتند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۸۸ ، ۰۵:۲۲
علی سلیمانی
روستای سلیمانی روستای سلیمانی از توابع دهستان طاغنکوه شمالی بخش طاغنکوه شهرستان تحت جلگه (فیروزه) در استان خراسان رضوی قرار دارد.سلیمانی بر دامنه های جنوبی کوههای طاغنکوه شمالی که بخشی از کوه های بینالود می باشد ، واقع شده و حالت نیمه کوهستانی دارد. این روستا در 20 کیلومتری غرب شهر فیروزه مرکز شهرستان تحت جلگه (فیروزه) و در 10 کیلومتری شمال غربی شهر همت آباد مرکز بخش طاغنکوه واقع شده است.روستا از جاده اصلی شهر فیروزه و نیشابور به سبزوار و شهر سلطان آباد حدود 7 کیلومتر فاصله دارد. نام این روستا از گذشته های دور (سلیمانی سپهر ) بوده و اکنون نیز در ادارات محلی با همین نام شناخته می شود و لی به مرور زمان با توجه به سهولت تلفظ از سوی مردم تنها سلیمانی بیان شده و این نام ماندگار تر شده است. علت نامگذاری روستا به این نام را به عبور حضرت سلیمان (ع) از این محل می دانند. سلیمانی در 36 درجه و 22 دقیقه عرض شمالی ( فاصله از خط استوا) و 58درجه و 26 دقیقه طول شرقی (فاصله از خط نصف النهار مبدأ) قرار گرفته است. ارتفاع سلیمانی از سطح دریای آزاد حدود 1450 متر می باشد. روستای سلیمانی در فرهنگ دهخدا که به نقل از فرهنگ جغرافیایی کشور : ]سلیمانی . [ س ُ ل َ ] (اِخ ) دهی است از دهستان طاغنکوه بخش فدیشه ٔ شهرستان نیشابور. دارای 698 تن سکنه است . آب آن از قنات . محصول آنجا غلات . شغل اهالی زراعت و کرباس بافی است و راه آن مالرو است . (از فرهنگ جغرافیائی ایران ج9) روستا دارای چند محله است:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۸۸ ، ۰۴:۴۶
علی سلیمانی
بی تردید یکی از بهترین امکانات برای پر کردن اوقات بیکاری اهالی روستا کتابخانه است . وجود یک کتابخانه با امکانات مناسب و مجموعه قوی و داشتن یک کتابدار خوب می تواند مشوق خوبی برای ایجاد عادت مطالعه در بین مردم روستا باشد. تا آنجا که من به یاد دارم در حسینیه قدیمی روستا کتابخانه کوچکی بود اما بدلایلی که من هم اطلاع ندارم تعطیل شد.

اگر تمایل جوانان برای برپایی این کتابخانه محرز شود می توان از طریق دهداری تعدادی کتاب بصورت اهدایی از اداره ارشاد نیشابور یا مشهد یا جاهای دیگر تهیه کرد و برای برپایی مجدد آن اقدام اساسی انجام داد.

خواهشمندم نظرات و ایده های مفیدتان را در این زمینه برای بنده ارسال فرمایید شاید این مقدمه ای برای یک حرکت مثبت دیگری در روستا باشد. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۸۸ ، ۰۳:۲۷
علی سلیمانی