روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی
در بخش خاندان ها به عنوان اولین خاندان و به این دلیل که بنده اطلاعاتی نسبتا خوبی از آن دارم قصد دارم به معرفی خاندان شکاری بپردازم .این اطلاعات بصورت شفاهی از بزرگانی که حافظه آنها یاری مینماید بدست آورده ام که به نظر خودم این اطلاعات بسیار باارزشند زیرا در معرض از بین رفتن و  فراموشی هستند.
 گردآوری اطلاعات بصورت شفاهی هنری است که به آن " تاریخ شفاهی " می گویند و یکی از ابزارهای معتبر گردآوری اطلاعات در تحقیقات تاریخی به حساب می آید.
بنده هم با شناختی که از تاریخ شفاهی دارم به سراغ بزرگان روستا رفتم و تا جایی که توانستم اطلاعات مفیدی از تاریخچه خاندانهای روستا و خصوصا خاندان شکاری و تاریخ خود روستا گرد آوردم
 اسامی برخی از مصاحبه شوندگان :
۱. مرحوم حاج علی شکاری   ۲. مرحوم حاج یوسف (بنده فایل دیجیتالی سخنان ایشان که راجع به تاریخچه روستا است و اطلاعات بی نظیری دارد بر روی هارد کامپیوترم دارم)  ۳. حاج حسین شیخ
۴. حاج قربان (پدر محمد حسین بنا )  ۵. حاج علی اکبر شکاری ۶. صل علی شکاری  و ...
 
من به عنوان یکی از بچه های روستا  از علاقمندان  خواهش می کنم از پدربزرگان و افراد کهنسال روستا اطلاعاتی را که می توانند گردآوری کرده و به صورت متن نگهداری کنند یا اگر وقت آن را ندارند حداقل سخنان ایشان را روی نوار کاست ُ موبایل یا ام پی تری پلیر ذخیره کنند
بنده اطلاعات گردآوری شده شما را در مورد روستا ُ وقایع آن  یا خاندانها بر روی همین وبلاگ بارگذاری می کنم
متشکرم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۸/۰۷
علی سلیمانی

نظرات  (۲)

۲۶ آذر ۸۶ ، ۰۵:۵۲ محمد همتی
سلام آقای سلیمانی
من از بچه های نیشابورم . از وبلاگتون خیلی خوشم اومد به نظر من مهمترین قسمت وبلاگ شما همین تاریخ شفاهی خاندانها و تاریخچه روستاتون هست
لطفا اگه ممکنه تصاویری از منازل قدیمی روستا بگذارید
با تشکر
سلام آقای سلیمانی من ایوب شکاری هستم در شهرستان حاجی آباد هرمزگان زندگی می کنم دوست دارم با خانوادههای شکاری آشنا شوم .اگر کسی با ما که خانواده بزرگی در این شهر هستیم ارتباط برقرار کند به وبلاگ من یا ایمیل من ژیامی بفرستد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی