روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی

محصولات کشاورزی روستا

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۸۶، ۰۶:۳۳ ق.ظ
از راه دیم کاری ، کارگری ، دامداری و باغداری امرار معاش می کرده اند . اولین چاه عمیق در حدود دهه ۱۳۵۰ شمسی در حدود ۳ کیلومتری پایین روستا احداث شد که به " برقی عمیق " مشهور است و هنوز هم بهترین چاه عمیق به حساب می آید. از آن پس چاههای عمیق بعدی یکی پس از دیگری احداث شدند . شرشرآباد ، خاکیول ، جی ام ، فشنگ دره ، همت آباد ، علم چاه  از آن جمله اند.

محصولات روستا به ترتیب مقدار کشت گندم ، جو ، هندوانه (تخمه ژاپنی ) ، چغندر ، پنبه ، گوجه فرنگی ، ذرت و در برخی جاها صیفی جات است .اما متاسفانه دسترنج یک سالانه کشاورزان با بهایی ناچیز توسط واسطه ها خریداری می شود و در این بین سود اصلی به جیب همین دلالان واریز می گردد ، خصوصا در مورد تخمه ژاپنی و گوجه فرنگی .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۹/۲۶
علی سلیمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی