روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی

برج های روستا

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۸۶، ۰۷:۳۸ ب.ظ
به ساختن اینچنین قلعه ای کرده بوده است.

مصالح به کار رفته در این برجها گل ، خشت خام و سنگ است.  از این قلعه تنها بقایای دو برج باقی مانده است. این چهار برج در سمت های شمال شرقی ، شمال غربی ، جنوب شرقی و جنوب غربی واقع بوده است. آثار برج شمال غربی و شمال شرقی باقیمانده است . برج شمال غربی در کوچه جنوبی چهار کوچه که به سمت مسجد است واقع شده است (روبروی منزل حاج علی اصغر) و هنوز شکل و شمایل یک برج واقعی را دارد .در داخل برج سوارخ های کوچکی تعبیه شده بوده که لوله تفنگ از آنجا به بیرون هدایت می شده و همیشه یک یا دو نفر نگهبان مسلح در آن در مواظب اطراف بوده است.

برج شمال شرقی نیز هنوزپابرجاست ولی قسمتی از یک منزل را به آن چسبانده اند و حالت یک برج را ازدست داده است.این برج روبروی منزل مرحوم حاج یوسف واقع بوده و دیوار منزل مرحوم آقا سید مهدی به آن متصل شده است.برج جنوب شرقی در روبروی منزل محمد حسین بنا (کوجه باغ) واقع بوده که بکلی از بین رفته است. برج جنوب غربی کنار درختهای دوقلوی چنار بوده است . نکته جالب توجه اینست که مردم آن زمان فکر مواقعی که قلعه در انحصار راهزنان واقع می شد را کرده بودند تا آب آشامیدنی کم نیاورند. قنات روستا بیرون قلعه واقع بوده ، بنابراین از زیر دیوار قلعه کانالی حفر کرده و آنرا به سمت چشمه قنات هدایت کرده بودند . آب از چشمه از طریق آن کانال به آب انبار هدایت می شده است . بقایای این آب انبار مستحکم تا چند سال پیش در زیر زمین منزل حاج رجب بود ولی پس از ساخت و سازهایی که اخیرا در آنجا  صورت  گرفت از بین رفت.  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۶/۰۹/۲۷
علی سلیمانی

نظرات  (۵)

۰۱ دی ۸۶ ، ۰۹:۱۷ صادق سلیمانی
خوشم اومد چون واقعا از پشتکارت خوشم اومد راستی اگه ممکنه مارو هم عضو این باند مخوف بکن .
راستی یه چیز دیگه اونم اینکه وبلاگ شما که همش عکس شد اگه می تونین چیزهای متنوع دیگری هم بذارین . با تشکر
سلام همشهری

زنده باد نیشابور

یا علی
۰۵ دی ۸۶ ، ۰۷:۰۱ علی سلیمانی
سلام صادق جان
قربانت انشاالله با کمک شما
به روی چشم
i be happy you establish this web
i hope to be successful
۱۱ اسفند ۸۶ ، ۰۶:۴۵ علی سلیمانی
Hi ,Dear Javad
Thank you very much for your visiting this weblog.
I hopr it will be usefull for SDoleimanis peaple.
whit best wishes

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی