روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی
آقای محمد تاجیک در مطلبی با عنوان "انجیرزو قطعه ای بهشتی در روستای سلیمانی شهرستان فیروزه" به معرفی کاملی از انجیرزاو پرداخته است که در ذیل بخشی از آن مطلب به همراه لینک آن آورده می شود :

دره زیبای انجیر زو در شمال روستای سلیمانی از توابع دهستان طاغنکوه شمالی بخش طاغنکوه شهرستان فیروزه در استان خراسان رضوی می باشد.

این دره زیبا که به خاطر درختان انجیر وحشی بسیار به دره انجیر مشهور شده از زمان های دور به زبان کردی (کرمانجی شمال خراسان ) انجیر زو یعنی دره انجیر نام گذاری شده است.

این دره در مجموعه کوهستانی طاغنکوه شمالی و کوههای ئیلان لی و خانم سر قرار گرفته  که در اطراف آن روستای های سلیمانی ،‌بتو ،‌ قلعه حسن ، رباطی بلوچ ها ، ‌زاونگ بالا ، ‌گزار ، زاونگ پایین ،  امیر آباد ، میانتو و بیرم آباد قرار گرفته اند. این مجموعه کوهستانی جزو دامنه های جنوبی رشته کوه بینالود محسوب می شود.

آب جریان یافته در این دره در طول هزاران سال سبب تشکیل مخروط افکنه بزرگ روستای سلیمانی شده که امروزه روستای سلیمانی و زمین های حاصلخیز آن روی این مخروط افکنه واقع شده است. وجود یک گسل در دره خطر وجود زلزله را گوشزد می کند.


سنگ های آتشفشانی و لایه های باریت و سنگهای کنگلومرا که اغلب مربوط به دوره چهارم زمین شناسی است باعث شده  زمین به رنگ های     

ادامه 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۸
علی سلیمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی