روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی

ریشه کلمه " پِس" ترکی به معنی "بد"

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۵۲ ق.ظ

جالب است بدانید کلمه "پس " (با کسره ) که در ترکی به معنی "بد" است در زبان انگلیسی هم همین معنی را دارد با این تفاوت که این کلمه به تنهایی کاربرد ندارد و استفاد از آن مرسوم نیست ، از این ریشه یک اصطلاح مشهور در علم روانشناسی ساخته شده و امروزه کاربرد زیادی به خصوص در مباحث مربوط به موفقیت دارد . این اصطلاح "Pessimism" (پسیمیسم) است که به معنی "بدبینی " است .

 این کلمه به استناد تایید وب سایت مشهور Dictionary.com   ریشه لاتین دارد ، و خاستگاه آن ایتالیا در سالهای بین 1785 تا 1795 میلادی است.

مثال : عنوان یک کتاب:  Studies in Pessimism (مطالعاتی در بدبینی)  از نویسنده مشهور آرتور شوپنهاور 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۴
علی سلیمانی

نظرات  (۵)

دمت گرم
۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۹ یک هم روستایی
سلام.مطالب سریع به روزنمیشود.به خصوص که الان ماه محرم است شمامی توانیدازمراسم تاسوعاوعاشوراکه درروستابرگزارمی شوداستفاده کنیدعکس و........ضمناباتشکروخداقوت
سلام
وبلاک روستای سلیمانی که همت جناب علی سلیمانی تنظیم شده دیدم ولذت برد م شما هنوز در ابتدای کار هستید اگر می خواهید موفق شوید کار را گروهی کنید واز افراد مختلف مصاحبه بگیرید روستای شما دارای قدمت بالیی است ولی تاریخ روستا خوب به رشته تحریر در نیامده است می توانید به ساخت مسجد مدرسه وسایر آبادانیهای روستا بپر دازید محصولات مهاجرت و دفاع مقدس وموضوعات دیگر

۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۲:۵۳ علی سلیمانی
جناب آقای سماواتی عزیز و هم روستایی گرامی 
از عنایت و اظهار لطف تان سپاسگذارم . به دلیل مشغله های پیش آمده مدتی است نتوانسته ام مطلب جدیدی بنویسم . از این بابت هم پوزش می خواهم و هم تقاضای کمک از دوستانی دارم که مطلبی آماده یا در ذهن دارند . 
امیدوارم با کمک هم بتوانیم حق مطلب را در زمینه اطلاع رسانی تاریخ و وضعیت فرهنگی روستای سلیمانی ادا کنیم 
۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۱۱ مهدی سلیمانی .از بلدیه
سلام علی اقا اگه زحمتی نیست مجموعه ای ازعکسهای  همه اهالی روستا تهیه وبه اشتراک بذارین ممنون میشم انشاا...  بتونیم مطالب بیشتری از زادگاهمون داشته باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی