روستای سلیمانی

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

این وبلاگ در مورد روستای سلیمانی واقع در 40 کیلومتری غرب نیشابور می باشد

آنچه از این وبلاگ عاید شما می شود جدای از آشنایی مفصل با روستای مذکور ، بدست آوردن اطلاعات خوبی راجع به مردم شناسی ،آداب و رسوم ،باورها و بطور کلی مسائل مربوط به جامعه شناسی روستایی در بخش طاغنکوه شهرفیروزه به طور اعم، و روستای سلیمانی به طور اخص است.

کلمات کلیدی
بایگانی

مصاحبه دکتر یاسر سلیمانی در خصوص اقتصاد مقاومتی

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

مقاوم‌سازی در اقتصاد مقاومتی یک مفهوم عقلی است 

دکتر یاسر سلیمانی آخرین ارائه کننده نشست
 کتاب‌خوان تخصصی «اقتصاد مقاومتی؛ مبانی، اهداف و راهکارها» بود. او پیش از معرفی کتاب «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی، مقاوم سازی اقتصادی در ادبیات متعارف» گفت: کتاب جستارهایی در اقتصاد مقاومتی یکی از 5 جلد کتابی است که با موضوع اقتصاد مقاومتی نوشته شده است و بیش از 550 منبع لاتین دارد و کتابی مبتنی بر ادبیات اقتصاد تاب‌آوری است. 

وی ادامه داد: پیشینه‌ای که باعث تألیف این کتاب‌ها شد دغدغه‌ای بود که مقام معظم رهبری از سال 89 مطرح کردند. پیش از این ما بیشتر در مسئله تحریم بحث می‌کردیم و راهبرد طولانی مدت در سیاست‌های اقتصادی‌مان نداشتیم. 

دکتر سلیمانی تصریح کرد: قوام و مقاوم‌سازی هم در اقتصاد مقاومتی بیشتر از یک مفهوم نقلی یک مفهوم عقلی است و تمام اقتصادهای دنیا تمایل دارند که ساختار مقاومی داشته باشند و به سمت تعالی و قوام پیش بروند. در ادبیات علمی می‌بینیم که حدود 8 ـ 7 مفهوم وجود دارند که دقیقاً همین مفهوم مقاومت را دنبال می‌کنند. 

او در ادامه گفت: ما یک الگوی مفهومی برای استخراج اقتصاد مقاومتی تعریف کردیم. به صورت عام باید چند نکته را در یک چرخه درست درنظر بگیریم. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد:‌ رکن اول در بررسی اقتصاد مقاومتی توجه به قرآن و سنت و رکن بعدی دانش بشری است. وی ادامه داد:‌ رکن دیگر شرایط زمانی اقتصاد ایران و منویات اندیشمندان اسلامی یا منویات رهبران انقلاب اسلامی است. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانیم چشم‌انداز درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. کاری که در این مجموعه 5 جلدی انجام شده است. 

یادآوری می شود که نشست کتاب‌خوان تخصصی «اقتصاد مقاومتی؛ مبانی، اهداف و راهکارها» نخستین نشست از پنج نشست‌ کتاب‌خوان تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۱
علی سلیمانی

نظرات  (۱)

۲۵ شهریور ۹۵ ، ۰۸:۲۰ ولی الله اسلامیه گرگان

درود بر استاد آقا یاسر گران قدر تصویر روحانی ترا دیدم  در ردیف دوستان فرهیخته در pcنگه میدارم

 مطالب شما را دیدم  شخصیتهایی چون شما و عزیزان که برای میهنم و فرزندان

این آب وخاک زحمت می کشید موجب قدر دانی است مخصوصا آشنایی با شخصیتی فرهیخته

چون ابوی گران قدر موجب مباهات من است با این چند خط خواستم مراتب ادب و تشکر

را ابراز کنم برای سردار علی اکبر مصطفوی و خانواده سلام برسان شاد باشید و سعادتمند . بدرود

ولی الله اسلامیه   گرگان                     09111782489

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی